• Cerere Lichidare La Zi

    Cerere Lichidare La Zi
    1. Model Cerere Lichidare La Zi 2018

    Apr 1, 2013 - 25 si 26 decembrie (prima si a doua zi de Craciun. Daca salariatul si-a intocmit o cerere de concediu pentru data de 6 mai, OK. O tin in evidenta la cererile de concediu, dar de. Studiu de caz: demisie vs. Lichidare la zi.

    Dupa cum observati din imagine, numarul total de ore lucrate este 168. Dar cate ore are luna aprilie 176! Dar eu, ca Inspector RU la SC ABC SRL nu-l pot ponta pe omul nostru 176 ore lucrate pentru ca el a lucrat doar 168 (ziua de 1 aprilie fiind libera pentru el). Atunci, am mai introdus o rubrica in pontaj: 'zile libere platite' (care cuprinde exact aceste zile acordate pentru persoanele apartinand altor culte religioase, plus alte zile libere platite acordate de angajator si stipulate cum am mai zis in CCM si RI).

    Intr-un final, omul nostru are 168 ore lucrate + 8 ore libere platite (ziua de Paste Catolic), deci 176 ore/luna. Ok, si declaratia 112 e validata. Deci, total ore/luna 176. (Daca si-ar fi luat concediu, ar fi avut asa: 168 ore lucrate + 1 zi CO, total 176 ore). Dar cate ore are luna mai?

    Deci, ce fac eu? Sa-i acord sporul pentru zi lucrata intr-o zi de sarbatoare legala nationala sau liberul corespunzator? Deoarece pentru omul nostru etnic maghiar, de religie catolica, ziua de 6 mai este o zi normala de lucru, dar conform legislatiei noastre este zi de sarbatoare legala in care nu se lucreaza. Daca salariatul si-a intocmit o cerere de concediu pentru data de 6 mai, OK. O tin in evidenta la cererile de concediu, dar de pontat nu o pot ponta pentru ca in Codul Muncii, art. 3 se precizeaza ca: 'sarbatorile legale in care nu se lucreaza, precum si zilele libere platite stabilite prin CCM aplicabil sau, dupa caz, in Regulamentul Intern, nu sunt incluse in durata concediului de odihna'.

    Dar, toate acestea, cum am mai spus, trebuiesc precizate prin RI sau CCM, iar la angajare, cand omul ia la cunostinta de prevederile CCM si RI trebuie sa cunoasca aceste lucruri. Pana la urma totul tine de latura umanitatii angajatorului si se rezolva pe cale interna stabilita prin CCM, RI sau nota interna data de angajator. Domeniul Resurse Umane prezinta un real interes pentru mine, acest lucru dovedindu-se si din experienta de 14 ani pe care o am in acest domeniu. Experienta acumulata pana in prezent mi-a permis dezvoltarea aptitudinilor de comunicare scrisa si orala, sinteza si relationare. Sunt o persoana dinamica, organizata, perfectionista cu competente bune de evaluare a persoanelor. Ma adaptez usor la un mediu in schimbare si consider ca perfectionarea continua este cheia succesului in domeniu. In domeniul resurselor umane, sustinerea de interviuri, administrarea dosarelor de personal, inocmirea contractelor individuale de munca, acte aditionale la contract si decizii, intocmirea statelor de plata, calculul premiilor lunare sau de performanta, trimiterea Revisal-ului in conditiile si termenele legale, intocmirea si elaborarea fiselor de post, intocmirea Regulamentului de Ordine Interioara sunt elemente familiale pentru mine.

    Multe persoane au firme infiintate din paleolitic si “lasate sa moara”, pentru ca inainte mergea si asa. Nu stiu daca ati aflat, dar de cativa ani “nu mai merge si asa” iar orice firma neinchisa conform proedurilor va poate crea probleme in cazierul fiscal personal. Daca vreti sa stiti ce riscati lasand problema asa sau va ganditi ca e timpul sa va rezolvati aceasta problema pe care o tarati dupa voi, aveti mai multe detalii in articol. Pentru cei ce prefera sa ma asculte, mai mult decat sa ma citeasca: Lichidarea voluntara fara lichidator (denumirea ei exacta din lege fiind dizolvare si lichidare simultana cf. Art 235 din Legea 31/1990) este solutia cea mai simpla. Nu ai nevoie de un lichidator dar ai nevoie de expert contabil.

    Poate fi chiar expertul tau contabil cel care indeplineste formalitatile. De ce nu e bine sa lasi o firma “sa moara” Fima nu moare singura niciodata. Nu dispare in neant, nu o sterge cineva miraculos din evidenta ONRC. Ce se intampla in majoritatea cazurilor este faptul ca ONRC o dizolva din oficiu, dar nu o si radiaza. Multi confunda notiunile astea: dizolvare, lichidare, radiere. Dizolvare este momentul in care societatea inceteaza activitatea comerciala normala si marcheaza trecerea spre lichidare.

    Deci trece intr-o noua faza a existentei, numita lichidare. Lichidarea este faza in care activul firme (bunurile, banii din banca sau casa) ramase dupa achitarea creditorilor se repartizeaza care asociati. Dupa ce acest pas este realizat se trece la radiere. Radiere inseamna incetarea existentei firmei ca persoana juridica, insemnand practic stergerea ei din Registrul Comertului. Pana nu vezi scris negru pe alb ca firma ta e RADIATA, it’s not over! Nota: am incercat sa explic cele 3 notiuni cu cuvinte simple, asa ca avocati, va rog nu imi sariti in cap pentru limbajul folosit!

    Daca lasi o firma sa moara, candva, intr-o zi, iti va expira si sediul social. Cand lasi o firma sa moara, nu mai depui declaratii, bilanturi, practic nu te mai ocupi de ea deloc. Aceste actiuni, sau non-actiuni au urmatoarele consecinte:. cand iti expira sediul social sau daca nu se depune bilantul anual, Registrul Comertului poate sa ceara din oficiu dizolvarea societatii. Societatea poate ramane asa dizolvata un timp dar la un moment dat, in functie de situatia firmei, daca are datorii mari la ANAF poate cere insolventa. Sau daca nu are datorii, poate cere lichidarea cu lichidator. Pe langa faptul ca un lichidator costa mai mult decat un expert contabil, lichidatorul este un strain pentru firma ta, un strain care nu iti stie nici specificul activitatii si nici motivele care te-au adus in situatia actuala.

    Deci, te poti gasi in situatia in care lichidatorul sa considere ca este cazul sa atraga raspunderea ultimului administrator (adica a ta) pentru situatia in care se afla firma. ANAF declara firmele care nu isi depun la timp declaratiile si bilanturile inactive. Administratorul acelei firme va “beneficia” de aceasta mentiune in cazierul lui fiscal, drept pentru care, daca doreste sa infiinteze sau sa fie asociat sau administrator intr-o alta firma sau ONG sau PFA, nu o sa poata. Sa scoti o firma din inactivitate in zilele noastre iti urez succes! Eu tocmai am trecut printr-o experienta similara si a durat 3 luni. Intr-un final va trebui sa rezolvati aceasta problema. Si cand veti ajunge la aceasta concluzie, cu siguranta vor fi trecut niste ani in care nu ati facut nici un fel de declaratie si nu ati depus nici un fel de bilant.

    Daca ati avut datorii, probabil dobanzile si penalitatile au depasit demult debitul initial. Va costa atat de mult rezolvarea incat si daca doriti sa rezolvati la un moment dat problema, nu veti putea! Conditii de aplicare a lichidarii voluntare fara lichidator Doua conditii trebuiesc indeplinite pentru a putea aplica aceasta procedura:.

    Cerere

    toti asociatii sa fie de acord cu modul de impartire a bunurilor ramase dupa plata tuturor datoriilor. sa nu existe datorii catre ANAF sau catre alti creditori, care cu siguranta vor face opozitie; daca totusi exista datorii, se poate merge pe aceasta procedura daca exista un acord din partea creditorului privind lichidarea Procedura lichidarii voluntare ETAPA 1. Prima etapa este cea propriu-zisa a dizolvarii si lichidarii voluntare. In aceasta etapa, mai simpla, avocatul iti va cere sau va completa el:. Cerere de inregistrare a mentiunii – o completeaza avocatul.

    Hotararea AGA sau decizia asociatului unic – o face avocatul, asociatii doar o semneaza. Dovada achitarii taxelor. – taxele sunt in jur de 200 lei Se asteapta 30 de zile de la data publicarii in monitorul oficial a hotararii aga. Hotararea AGA se publica in monitor intr-un timp care variaza intre 2 si 4 saptamani.

    Deci in medie etapa 1 dureaza cam 2 luni. In aceasta etapa atentie la: Certificatul de atestare fiscala de la ANAF nu va trebui decat in faza 2. DAR, inainte de a depune actele de mai sus pentru faza 1, verificati si fisa contribuabilului la ANAF, sa fiti siguri ca e pe zero, ca nu sunt dobanzi si penalitati neinstituite sau declaratii din urma nedepuse.

    Model Cerere Lichidare La Zi 2018

    Demisia la zi

    Daca ANAF-ului nu-i place ceva in fisa voastra de platitor, va face opozitie la dizolvare si va taraie prin tribunale cam un an de zile pana cand reusiti sa va rezolvati problema. Asa ca mare atentie la rezolvarea tuturor problemelor la ANAF inainte sa incepeti etapa 1. Cred ca nu mai e necesar sa mentionez faptul ca trebuie sa aveti toate impozitele achitate la zi. Desigur, opozitie va poate face orice creditor care afla din MO despre intentia voastra de a lichida firma. De aceea est important sa va asigurati ca nu datorati nimanui bani.

    A doua etapa care se numeste radierea, este un pic mai dificila.

    Cerere Lichidare La Zi